Trening w domowym zaciszu

Trening w domowym zaciszu - Getica.plNawet dziecko zdaje sobie sprawę, że sport jest zdrowy – jednakże realia panujące obecnie na całym świecie i ograniczenia wdrożone w Polsce związane z epidemią koronawirusa nie wspierają aktywności fizycznej. Nieczynne kluby sportowe, baseny i fitness cluby wymuszają nowe aktywności – gimnastykę wykonywaną w mieszkaniu.

Ćwiczenia bez sprzętu – trening w domu

Domowy zestaw ćwiczeń przeznaczony jest nie tylko dla sportowców, chcących utrzymać wypracowaną już wcześniej formę, ale też dla laików, którzy chcą zrobić coś dla siebie podczas pandemii. W domowym zaciszu zwykle nie kupujemy specjalistycznego sprzętu – więc musimy zdać się na ciężar własnego ciała. Istotna jest odpowiednia pozycja i poprawna technika powtórek – oraz zapoczątkowanie każdego treningu od rozgrzewki. Musi ona być wykonywana przez około dziesięć min, i angażować wszystkie mięśnie oraz stawy. Do najbardziej popularnych zadań na rozgrzewkę zalicza się pajacyki, krążenie głową, ramion, bioder, skrętoskłony oraz przysiady.

Trening właściwy

Kiedy układ ruchu jest rozgrzany, można zabrać się do regularnych zadań. Doskonałą opcją będzie trening obwodowy, polegający na wykonaniu jednej kolejki danego ćwiczenia i przejściu do następnego, aż do skończenia całości. Taki cykl może np. zawierać: przyciąganie kolan, brzuszki proste, pady, martwy ciąg, plank czy wspięcia na palcach. Oczywiście wybór realizowanych ćwiczeń uzależniony jest od indywidualnych upodobań oraz celu, jaki dana osoba chce spełnić. Początkowo zaleca się robienie niedługich przerw na oddech pomiędzy zadaniami, później oczekiwane jest wykonywanie ich w jednym ciągu. Jeden cykl powinno wykonać się dwa lub trzy razy, robiąc przerwy po ok. dwie lub trzy minuty.

Regeneracja i rozciąganie

Po treningu zaleca się regenerację organizmu, oznaczające rozciągnięcie ciała w celu uniknięcia kontuzjom. Powinien być to moment, w którym odpoczywamy po treningu aby uzyskać bardziej widoczne efekty.

Bardzo ważna jest systematyczność treningów – aby wysiłek fizyczny przyniósł zauważalne wyniki, zaleca się ich wykonywanie ok. dwa do pięciu podejść w tygodniu. Wytrwałość sprawi, że każdego kolejnego razu organizm będzie męczył się w mniejszym stopniu.